Za nami dwa tygodnie zimowych ferii. Mimo, że przedszkola zapewniają opiekę młodszym dzieciom, na czas zimowych ferii dzieciaki zostają w domu i w ramach „domowego przedszkola” a w tym roku to już nawet bardziej „domowej szkoły” sami sobie organizujemy czas. W tym roku padło na podróżowanie – palcem po mapie. Zdecydowaliśmy się zwiedzać świat, poznawać inne kraje, dowiadywać się ciekawostek o ich kulturze, sztuce, języku i historii – wszystko w zjadliwej dla najmłodszych formie nauki przez zabawę i częściowo po angielsku, chcąc wspierać przyswajanie tego języka w każdej możliwej sytuacji.
Pierwsze nasze spotkanie z podróżowaniem trzeba było rozpocząć od przygotowań. Zrobiliśmy sobie papierowe paszporty i bilety, przygotowaliśmy mapę a także przypomnieliśmy sobie jakimi środkami transportu możemy się przemieszać po świecie.
Naszym każdorazowym rytuałem zanim wyruszyliśmy w kolejną pełną przygód podróż było sprawdzenie czy każdy ma swój paszport i bilet (Have you got your passport? Have you got your ticket?) oraz wybór odpowiedniego środka transportu (Are we going by train? Are we going by bus?), o czym decydowaliśmy wspólnie, patrząc na mapę.
Tu zwracam uwagę na częstotliwość użycia poszczególnych wyrazów i wyrażeń – wielokrotne powtórki to kluczowy element nauki. Kiedy przy każdej jednej okazji dzieci słyszą te same pytania, zakorzeniają się one w ich głowach na tyle głęboko, że możemy mieć pewność, że szybko z nich nie wylecą 😉 Dlatego stały element przygotowania do podróży to podstawa.
Zostańcie z nami – wyruszamy!