Skoro tu jesteście to prawdopodobnie już bawiliście się wspólnie z dzieckiem torami kolejowymi i wprowadziliście mu wyrażenia związane z trasą jaką pokonuje pociąg. W takim razie możecie je utrwalić, bawiąc się – śpiewająco i tańcząco. Wykorzystajcie do tego piosenkę na wzór tej o autobusie (The wheels on the bus).
Na wstępie poproś, aby dziecko stworzyło (z zabawek lub narysowało) dwa pociągi. Pokaż rękami krótki i długi odcinek, nazywając je: loooong train i short train. Niech dziecko zbuduje/narysuje dwa pociągi: długi i krótki. Nazwijcie je raz jeszcze. Zapytaj który pociąg woli – long train czy short train. Ciekawa jestem czy znajdzie się dziecko, które odpowie short 😉
Jakby nie było, nasza piosenka jest o bardzo długim pociągu – very long train. Pociąg będzie jechał bardzo ciekawą trasą, podczas której mnóstwo się dzieje, a nasze dłonie mają za zadanie pokazać wszystkie ciekawe elementy tej trasy. No to zaczynamy!
The very long train goes click and clack, (bardzo długi pociąg robi to-to-tak, to-to-tak) – udajemy jadący pociąg, zataczając rękami koła.
Click and clack, click and clack. (to-to-tak, to-to-tak)
The very long train goes click and clack (bardzo długi pociąg robi to-to-tak, to-to-tak)
All day long. (przez cały dzień).
W następnik zwrotkach podmieniamy słowa na kolejne czynności wykonywane przez pociąg i zmieniamy ruchy.
Goes up the bridge (jedzie w górę po moście) – pokazujemy ręką jazdę pod górę, śpiewamy baaaardzo wooooolno…
Goes down the bridge (zjeżdża z mostu w dół) – pokazujemy ręką jazdę z górki, śpiewamy bardzo szybko!
Is turning left, turning right, turning left (skręca w lewo, w prawo, w lewo) – przechylamy całe ciało w odpowiednią stronę
Goes through a tunnel (jedzie przez tunel) – robimy nad głową tunel z własnych rąk
Says choo choo choo (robi ciuch ciuch) – udajemy gwizdek – pociągamy ręką niewidzialną wajchę, która go uruchamia
Now waves goodbye (macha na do widzenia) – machamy dłonią.