Czy wiecie, że 20 maja obchodzimy Światowy Dzień Pszczół? Czy Wasze dzieci znają te (urocze?) stworzonka? Może przy takiej okazji warto trochę zaznajomić je z tematem pszczół i wyjaśnić, dlaczego są one pożyteczne? Czemu nie zrobić tego w ramach zabaw po angielsku? Przedstawiam Wam parę pomysłów na zabawy dla Waszych pracowitych pszczółek, podczas których będziecie mieli okazję poszerzyć wiedzę ogólną Waszych maluchów, jednocześnie wprowadzając nowe angielskie słówka.
Zabawa w kalambury – rysujemy na kartce pszczołę, krok po kroku, czekając aż dzieci odgadną, co takiego powstaje na obrazku. Nazywamy naszego owada: bee (pszczoła). Pozwalamy dzieciom powtórzyć. Pszczółkę łatwo się zapamiętuje, bo dźwięk jaki wydaje przy lataniu to właśnie takie bzyczące biiiiii – zrób z własnego palca małą bzyczącą pszczółkę i zachęć dziecko do latania i bzyczenia biiii.
Po czym dziecko poznało, że narysowaliście pszczółkę? Pozwól im nazwać poszczególne charakterystyczne elementy, a następnie nazwij je po angielsku:
Zamieniamy się w małe pszczółki. Rodzic mówi głośno jakie części ciała ma pszczółka, a dzieci gestami je pokazują.
Np. A bee has got two wings (pszczoła ma dwa skrzydełka) – machamy rączkami jak skrzydełkami.
Czy dzieci wiedzą gdzie mieszkają pszczoły?
Przećwiczcie z dzieckiem krótką rymowankę o pszczółkach. Pamiętaj, żeby urozmaicić naukę (i powtórzyć więcej razy ten sam tekst), możesz powtarzać go na różne sposoby – cichutko i głośno, piszcząc jak myszka lub trąbiąc jak słoń, klaszcząc do rytmu lub tupiąc nogami.
1, 2, 3 I’m a little bee (1, 2, 3 jestem małą pszczółką)
4 and 5 This is my beehive (4 i 5 to jest mój ul)
6, 7, 8 Bees are great! (6, 7, 8 pszczoły są super!)
9 and 10 See you again! (9 i 10 do zobaczenia!)
Do zobaczenia pszczółki! See you again!